Umesto novog tendera za javno privatno partnerstvo za naplatu karata u gradskom prevozu, Ne davimo Beograd poziva grad da ovaj profitabilni posao, koji je do sada obavljala privatna firma Apex Solution Technology, preko sistema Bus Plus, vrati javnom gradskom prevozu.
U tvrdnje gradske vlast da će novi tender otkloniti probleme i smanjiti troškove Bus Plusa može da poveruje samo neko ko nije čitao šta je predviđeno tenderom. Nema drugog objašnjenja za jednu od novih stavki u tenderu kojom se, tobože, profit novog privatnog partnera delimično limitira na 900 miliona dinara mesečno. Profit kompanije Apex je bio oko 80 miliona mesečno. Ovo je način da se napravi privid da vlast štiti interese grada, dok se privatnom partneru u stvari ostavlja ista mogućnost ekstra zarade, sem ako baš ne bude 11 puta veća, a onda ćemo da je ograničimo. U tom maniru je i planirano smanjenje profita partnera za 0,61 posto. Iznos koji će zaraditi nije više 8,53, već 7,92, ali nema inicijalnih ulaganja i posao je odavno razrađen. Ovo su samo primeri kako se to gradska vlast na čelu sa Goranom Vesićem bori za interese grada. Manipulacijama i prikrivanjem štete. Godinama ova gradska vlast javne usluge ustupa privatnicima na kojima oni ostvaruju ogromne profite a sve rizike I posledice takvih poslovanja snose građani I građanke.
Ne treba nam produžavanje javno-privatnog partnerstva, koje predlaže grad, već izbacivanje posrednika i ozbiljno ulaganje u javni gradski prevoz.
U osmogodišnjem poslu privatna firma Apex Solutions Technology d.o.o, uz prvobitno uloženih 12 miliona evra za opremu, bez ikakvog rizika, zaradila je više desetina miliona evra i ostvarila ekstra profit, a na štetu građana koji su snosili najveći rizik ovog poslovanja. Sav ovaj novac mogao je biti uložen u GSP što bi pomoglo da zaustavi njegovo potpuno rasulo kojeg smo danas svesni. Ukoliko hitno ne reagujemo preti nam potpuni kolaps ovog javnog preduzeća koje pogađa konstantni manjak autobusa, koji su pritom i dotrajali, loši radni uslove zaposlenih u GSP-u koji dovode do sve manjeg broja vozača i njihove velike prosečne starosti i sveukupno loša usluga za sve građane Beograda.
Ne davimo Beograd kao politički pokret snažno zastupa tezu da je drugačije upravljanje javnim resursima neophodno, te stoji na brani dalje privatizacije pogotovu u komunalnom sektoru. Smatramo da je demokratizacija upravljanja javno-komunalnim preduzećima i veće uključivanje građana u njihov rad od presudnog značaja za njihovu efikasnost, smanjivanje korupcije i na kraju pružanje bolje usluge.
Ne davimo Beograd ima plan kako da unapredi sistem javnog prevoza za sve građane. Kroz bolju organizaciju trasa javnog prevoza (koristeći postojeću infrastrukturu BG voza i širenjem mreže žutih linija) unapredili bismo kvalitet usluge i života za skoro 50% Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Planom koji obuhvata tri brze linije autobusa, tri brze linije tramvaja i tri linije BG voza, omogućićemo da za veliku većinu sugrađana put od kuće do posla traje najviše 30 minuta.
Naš detaljan plan “30 minuta od kuće do posla” pogledajte na linku
Pročitaj i ovo:
Saopštenje Zeleno-levog fronta povodom Dana Evrope: Srbija pripada Evropi – Evropa ne pripada tiranima
U trenutku kada studenti iz Srbije trče, hodaju i voze bicikle ka Briselu i Strazburu, pokazujući simbolično i stvarno, da Srbija pripada Evropi, Zeleno-levi front izražava punu podršku njihovoj misiji i poručuje: budućnost Srbije je u ujedinjenoj Evropi, a ne u Moskvi ili Pekingu.
Đorđe Pavićević o Vučićevim preračunima
Narodni poslanik Zeleno-levog fronta i profesor Fakulteta političkih nauka Đorđe Pavićević za „Vreme” kaže da ono što deluje jasno je da Vučić ne želi sada da raspiše izbore.
Zajednička izjava lidera Evropske zelene partije povodom Dana Evrope 2025: ZELENI POZIV ZA DEMOKRATSKU, UJEDINJENU I FEDERALNU EVROPU
Ovog Dana Evrope, sećamo se onih koji su se oduprli nacizmu i fašizmu 1945. godine. Sada je na nama red da se odupremo i nastavimo ovaj mirovni projekat.