Zeleno-levi front danas obeležava Svetski dan bez automobila, tako što se naši odbornici, odbornice, poslanici i poslanice, članovi i članice kao i svaki drugi dan kroz grad kreću peške, biciklom ili javnim prevozom.

Zeleno-levi front ističe da se saobraćaj u Beogradu, i pored ambicioznog Plana održive urbane mobilnosti koji je usvojila Skupština grada, odlukama gradske vlasti već godinama planira i razvija po meri privatnog automobilskog saobraćaja. Nažalost, privatnim automobilima se svuda daje prednost, šire se saobraćajnice, ne širi se mreža žutih traka, a na ulicama se dodaju parking mesta na uštrb komfora pešaka i osoba sa invaliditetom, roditelja sa kolicima za bebe, kao i biciklista i trotinetaša.

Postojeće žute trake za javni prevoz se ukidaju, bulevari se šire za privatne automobile, a ne grade se nove biciklističke staze. Bezbednost učesnika u saobraćaju je na izuzetno niskom nivou, pa skoro svakodnevno imamo desetine udesa, neretko sa smrtnim ishodom i velikom materijalnom štetom. “Kao odgovor na lošu gradsku praksu, cilj našeg plana “30 minuta od kuće do posla” je da poveća korišćenje javnog prevoza i smanji gužve u saobraćaju, a samim tim utiče na smanjenje zagađenja i poboljša kvalitet života u Beogradu. Na današnji dan simbolički želimo da ukažemo na problem saobraćaju u beogradu i skrenemo pažnju na načine koji bi poboljšali život u Beogradu”, izjavio je Dobrica Veselinović, šef odborničke grupe Ne davimo Beograd, Moramo.

Naš plan “Od kuće do posla za 30 minuta” podrazumeva tri poteza: širenje mreže žutih traka, uvođenje brzih linija javnog prevoza i bolje korišćenje postojeće tramvajske infrastrukture širenje mreže BG voza.

Ovim planom bismo na brz način unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Ne davimo Beograd ima plan kako da javni prevoz bude i jeftiniji i pristupačniji svim kategorijama korisnika, jer se na taj način stvara alternativa privatnom automobilskom saobraćaju.

Zeleno-levi front planira transformaciju grada i sa širenjem mreže zona 30, biciklističkih staza sa primenom inovativnih rešenja u dizajnu ulica tamo gde su prostorne mogućnosti limitirane. Takođe, planiramo i promociju održivih vidova kretanja nagrađivanjem onih građana koji se odluče da na posao, fakultet ili u školu idu biciklom ili trotinetom, pre svega tako što ćemo davati sopstveni primer!

Dobar grad je napravljen za ljude, ne za automobile! 

Pročitaj i ovo:

Biljana Đorđević za Novu: Evropska komisija može i mora da osudi represiju nad građanima u Srbiji

“S obzirom na to da su na okruglom stolu u Strazburu usvojeni zajednički zaključci koji najavljuju veću aktivnost najpre Evropskog parlamenta, verujem da je iz straha od toga da bi EU mogla da stane na stranu građana Srbije, Laki postao malo nervozan. Tako se pojavila ruska služba da optuži EU, pokuša da je odvrati od toga da stane uz sopstvene principe i unapred ocrni obeležavanje godišnjice pada nadstrešnice”, kaže u intervjuu za Novu Biljana Đorđević iz Zeleno levog fronta.

Veselinović za Peščanik: Ako je patriotizam ljubav prema domovini, zašto bi bila nasilna?

Iznenadni huk aviona, drobljenje asfalta pod gusenicama tenkova i onaj težak miris izduvnih gasova dok stari dizel motori sagorevaju gomile ulja pomešanog sa naftom i ispunjavaju vazduh oblacima dima. Gde god skrenete pogled, vide se maskirnim bojama sveže ofarbana vojna vozila koje se vrte oko Ušća, Palate Srbija, da ne kažem SIV-a, i pohlepom srušenog hotela „Jugoslavija“.