Zeleno-levi front danas obeležava Svetski dan bez automobila, tako što se naši odbornici, odbornice, poslanici i poslanice, članovi i članice kao i svaki drugi dan kroz grad kreću peške, biciklom ili javnim prevozom.
Zeleno-levi front ističe da se saobraćaj u Beogradu, i pored ambicioznog Plana održive urbane mobilnosti koji je usvojila Skupština grada, odlukama gradske vlasti već godinama planira i razvija po meri privatnog automobilskog saobraćaja. Nažalost, privatnim automobilima se svuda daje prednost, šire se saobraćajnice, ne širi se mreža žutih traka, a na ulicama se dodaju parking mesta na uštrb komfora pešaka i osoba sa invaliditetom, roditelja sa kolicima za bebe, kao i biciklista i trotinetaša.
Postojeće žute trake za javni prevoz se ukidaju, bulevari se šire za privatne automobile, a ne grade se nove biciklističke staze. Bezbednost učesnika u saobraćaju je na izuzetno niskom nivou, pa skoro svakodnevno imamo desetine udesa, neretko sa smrtnim ishodom i velikom materijalnom štetom. “Kao odgovor na lošu gradsku praksu, cilj našeg plana “30 minuta od kuće do posla” je da poveća korišćenje javnog prevoza i smanji gužve u saobraćaju, a samim tim utiče na smanjenje zagađenja i poboljša kvalitet života u Beogradu. Na današnji dan simbolički želimo da ukažemo na problem saobraćaju u beogradu i skrenemo pažnju na načine koji bi poboljšali život u Beogradu”, izjavio je Dobrica Veselinović, šef odborničke grupe Ne davimo Beograd, Moramo.
Naš plan “Od kuće do posla za 30 minuta” podrazumeva tri poteza: širenje mreže žutih traka, uvođenje brzih linija javnog prevoza i bolje korišćenje postojeće tramvajske infrastrukture širenje mreže BG voza.
Ovim planom bismo na brz način unapredili kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Ne davimo Beograd ima plan kako da javni prevoz bude i jeftiniji i pristupačniji svim kategorijama korisnika, jer se na taj način stvara alternativa privatnom automobilskom saobraćaju.
Zeleno-levi front planira transformaciju grada i sa širenjem mreže zona 30, biciklističkih staza sa primenom inovativnih rešenja u dizajnu ulica tamo gde su prostorne mogućnosti limitirane. Takođe, planiramo i promociju održivih vidova kretanja nagrađivanjem onih građana koji se odluče da na posao, fakultet ili u školu idu biciklom ili trotinetom, pre svega tako što ćemo davati sopstveni primer!
Dobar grad je napravljen za ljude, ne za automobile!
Pročitaj i ovo:
Ženski front: Konferencija „Kako da pravda za žene ne ostane samo na papiru?“
U organizaciji Autonomnog ženskog fronta i Zeleno-levog fronta održava se dvodnevna konferecija u Petrovaradinu u Prostoru pod nazivom „Kako da pravda za žene ne ostane samo na papiru?“.
Ženske organizacije i feminističke inicijative osudile pretnje upućene Biljani Đorđević
Ženske organizacije i feminističke inicijative najoštrije su osudile danas rodno zasnovane pretnje upućene narodnoj poslanici Biljani Đorđević 27. novembra ispred Narodne skupštine, kao i izostanak reakcije prisutne policije, te zatražile hitnu reakciju policije, tužilaštva i Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP).
Studenti u blokadi osudili napad iz Ćacilenda na profesorku Đođević: Stojimo protiv svakog pokušaja da se ova grupa predstavi kao nosilac obrazovnih vrednosti
Studenti u blokadi Fakulteta političkih nauka (FPN) saopštili su da jasno i nedvosmisleno stoje uz profesorku Biljanu Đorđević, koja je napadnuta ispred zgrada Skupštine Srbije.







