Odbor Skupštine Srbije za evropske integracije danas je prihvatio Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju, a poslanici su se saglasili da je svako usklađivanje sa zakonima Evropske unije značajan korak.
Na Odboru je istaknuto da se izmene donose radi usklađivanja sa tekovinama Evropske unije.
Poslanik Zeleno-levog fronta Robert Kozma istakao je da taj predlog zakona ne polazi od pravog konteksta i realne situacije na terenu, već su izmene napravljne samo kako bi bile „štiklirane“ i kako bi prikazale normativni napredak ka evrointegracijama.
Suština je, kako je naveo, da se prikaže da Srbija radi na usvajanju pravnih tekovina EU, a ne da ukazuju na ono što je zaista neophodno, a to je reforma cele železničke strukture, ocenivši da je potreban sveobuhvativni plan obnove, ulaganje u obnovu sistema siognalizacije, kao i u pružne prelaze koji su u „katastrofalnom stanju“.
Prema njegovim rečima, građani su nedovoljno obavešteni i o aneksima koja usvaja Vlada i njihov sadržaj nije dovoljno transparentan i javan.
Prosečna starost pruge u Srbiji je 42 godine, što i te kako utiče na nesreće u železničkom saobraćaju, rekao je Kozma i dodao da je na 66 odsto pruga u Srbiji maksimalna dozvoljena brzina kretanja 60 kilometara na čas.
On je naglasio da se u Srbiji godišnje dešava oko 500 železničkih nesreća, što znači da se 1,5 nezgoda u železničkom saobraćaju dogodi dnevno i poručio da bi, kada se radi o izmenama, moralo da se pođe od tog konteksta.
Kozma je naveo da se jedino „pukom srećom“ ne radi o ozbiljnijim nezgodama.
Podsetio je i da je putnički voz na relaciji Pančevo-Zemun nedavno nekoliko sati bio zaglavljen u tunelu i naveo da ta nesreća, na primer, neće biti predmet istraživnja Centra za istraživanje nezgoda u saobraćaju.
Zamenik predsednika Odbora i poslanik Srpske napredne stranke Milan Radin je kazao da navodi i „omalovažavanje“ da cilj ne bi trebalo da bude usklađivanje sa EU „nemaju smisla“, jer će svako usklađivanje dovesti do promena.
Kada je reč o transparentnosti, on je naveo da i ti navodi „nemaju smisla“ jer su sva dokumenta Vlade objavljena na sajtu te institucije.
On je rekao da se na nivou cele EU godišnje dogodi oko 1.500 želežničkim nesreća, kao i da te nesreće imaju ozbiljnije poslednice, „dok Srbiju optužuju kako ne valja, jer je voz ostao zaglavljen dva sata na stanici“.
Predsednica Odbora za evrointegracije Elvira Kovač je istakla da članovi Odbora nisu eksperti za ovu temu, već se na sednici samo proverava usklađenost sa EU.
Većina nas je deklarativno za ulazak u EU i čudno mi je što neko nije srećan jer pokušavamo da povećamo naš učinak, rekla je Kovač i ponovila da su sva dokumenta Vlade transparentno objavljena na sajtu.
Pročitaj i ovo:
O čijem trošku Pašalić i njegova svita putuju po svetu?
Zoran Pašalić, trenutni Zaštitnik građana Republike Srbije, sa svojim saradnicima ovih dana boravi u Kini, na sastanku Generalne skupštine Azijske asocijacije ombudsmana. Pitanje je šta će Pašalić na sastanku mreže ombudsmana Azije? Osim njega i kolega iz Turske, na ovom događaju nema nijednog ombudsmana iz Evrope.
Nedopustivo zastrašivanje odbornice u Skupštini grada Pančeva
Opoziciona odbornica, Tamara Maksić, koja je i članica Predsedništva ZLF, doživela je višečasovno nasilje i omalovažavanje na sednici Skupštine grada Pančeva sa ciljem njenog ućutkivanja, zastrašivanja i povlačenja iz političke borbe. Ovo nije prvi put da odbornici većine iz Pančeva - muškarci - izlažu Tamaru Maksić nasilju i brutalnim uvredama, što osim što dokazuje negovanje mizogine političke kulture, jasno ukazuje i na to da SNS podržava zatrašivanje, ućutkivanje i delegitimizaciju kao strategiju tretmana žena u javnom životu.
Lazović: U EU smo i političke neistomišljenike upozorili da je Vučić ubica demokratije u Srbiji
Kopredsednik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović izjavio je da iz Evrope stižu lepe vesti u vezi sa Srbijom, navodeći da se o prestanku pružanja dalje podrške režimu Aleksandra Vučića sada govori i među evropskim konzervativcima, koji su do sada bili politički kišobran Vučiću, ali i u vezi sa litijumom i zaustavljanjem tih projekata.