Najava gradskih vlasti, a potom ukidanje odluke da se linije 704, 706 i 707 premeste sa Zelenog venca na terminus u Blok 20, pokazuju potpuno odsustvo strategije sadašnje gradske vlasti za javni prevoz i saobraćaj u prestonici. Na ovaj način, gradska vlast kažnjava korisnike javnog prevoza, prinuđujući ih da presedaju kako bi stigli do centra grada.
Kategorijama korisnika koji se otežano kreću, a pogotovo starijim sugrađanima, posebno znači da imaju direktnu vezu sa centrom grada, bez presedanja. Takođe, skraćenja linija u poslednje vreme posebno ugrožavaju građane iz prigradskih naselja, kao što su Borča, Batajnica i Kotež, tretirajući stanovnike ovih naselja kao građane drugog reda.
Umesto nastojanja da se kroz centar grada smanji protok automobila, koji stvaraju najveće gužve, gradske službe građanima dodatno otežavaju život, skraćujući linije javnog prevoza. Zeleno-levi front je već više puta ukazivao na slične primere skraćenja linije 96, koja je sa okretnice sa Trga Republike premeštena na Dunav stanicu, kao i linija trolejbusa 19, 21 i 22, koje su skraćene do Slavije.
Javni prevoz mora biti konkurentan privatnom automobilu, jer je sa povećanim brojem automobila u gradovima, saobraćaj bez efikasnog javnog prevoza nemoguć. Ukoliko se protočnost saobraćaja bude rešavala skraćivanjem linija javnog prevoza, povećanjem broja presedačkih tačaka, a sve na uštrb komfora putnika, rezultat će biti smanjivanje atraktivnosti i konkurentnosti javnog prevoza i izazvati migraciju putnika u automobile, što nas opet vodi ka većim gužvama i ka još većem saobraćajnom kolapsu.
Beogradu je hitno potrebna promena gradske vlasti, izgradnja saobraćajnih magistralnih prstenova, “parkiraj i vozi” parkirališta, unapređenje BG voza i širenje mreže žutih traka, što je jedini način za rešavanje trenutnog saobraćajnog problema grada, dok se ne izgradi metro.
Autor teksta je koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta
Pročitaj i ovo:
Zdravko Janković: Brodovi-hoteli umesto uklonjenih splavova na Savi?
Lice starog Beograda polako, ali sigurno nestaje. Sa projektom Beograd na vodi korenito se promenio izgled grada na obalama i nastavlja da se menja. Proteklog vikenda raspisan je tender za čišćenje leve obale Save, od ušća do Gazele. Na tom prostoru trebalo bi da se izgradi međunarodno putničko pristanište za brodove hotele za izložbu EXPO.
Vlast najavljuje najveći udar na državne univerzitete do sada
Zeleno-levi front upozorava na opasne namere predsednika republike i Srpske napredne stranke da kažnjavanjem državnih univerziteta uništi visoko obrazovanje u Srbiji, koje je više od dva veka jedan od najvažnijih stubova moderne srpske državnosti, čak i pre nego što je moderna srpska država postojala.
Đorđević za portal Simptom: Vlada Đura Macuta biće vlada osvete, a premijer “kratkotrajna Vučićeva igračka”
“Na ovaj izbor Vlade gledam kao na kupovinu vremena i pokušaj konsolidacije režima do nekog trenutka kada će sami oboriti sopstvenu vladu u trenutku koji njima odgovara, a ne onda kada su zatečeni političkom krizom, jer tako su do sada radili i tako jedino znaju da rade”, kaže Đorđevićeva.