Železnička stanica u Novom Sadu nije jedini koruptivni projekat Srpske napredne stranke bez upotrebne dozvole. Početkom oktobra ove godine odbačen je zahtev za izdavanje građevinske dozvole za staničnu zgradu na Prokopu, zbog neverovatnog broja ozbiljnih nedostataka. Stanična zgrada koštala je 15 miliona evra i puštena je u rad 20. oktobra, iako su svi tamo prisutni, uključujući i Aleksandra Vučića, znali da nema upotrebnu dozvolu.

Od svih navedenih nedostataka, ključna su dva. Prvo, niko od uključenih i odgovornih na projektu nije dao izjavu da je objekat uopšte završen u konstruktivnom smislu, a niko nije potvrdio ni da je objekat izveden na način na koji je projektovan. Ne postoji dokaz da su ni investitor, ni nadzor, ni izvođač radova potpisali izjavu koja bi to potvrdila. Apsurdno je i to što nije navedeno ni kada su imenovani članovi komisije za tehnički pregled, niti njihova imena, niti lične licence. Dakle, ne postoji ni jedna potvrda da su izvedeni radovi u skladu sa onim što je projektovano.

Drugo, upitan je kvalitet radova jer se ne može utvrditi po kojim standardima i na koji način je kontrolisan kvalitet izvođenja radova i ugrađenog materijala. Ovim je direktno ugrožena bezbednost, jer niko nije potvrdio da je objekat konstruktivno kompletiran, a radi se o objektu za javnu upotrebu, sa mogućim nedostacima u konstrukciji.

To znači da puštanje u rad ovog objekta nije smelo da se dogodi, jer nema osnova da se pretpostavi da je objekat bezbedan za upotrebu. Zbog ovakvih nedostataka ne bi smeo da bude pušten u rad ni omanji kiosk, a kamoli javni objekat koji dnevno koriste hiljade ljudi. Pitanje je ko je dao nalog da se stanična zgrada pusti u upotrebu i ko će biti odgovoran u slučaju nesreće. ZLF poziva tužilaštvo da krene sa saslušanjima onih koji su se 20. oktobra prošle godine fotografisali na otvaranju zgrade na Prokopu.

Postavlja se pitanje – Koliko još koruptivnih projekata Srpske napredne stranke i njihovih partnera nam visi nad glavama?

Zeleno-levi front će povodom činjenice da je Prokop bezbednosni rizik za građane i da nema upotrebnu dozvolu, u petak 8. novembra u 10 časova, na stanici Prokop, održati konferenciju za medije, na kojoj će se obratiti poslanici ZLF.

Pozivamo sve stručnjake iz oblasti arhitekture i građevinarstva koji imaju saznanja o ovakvim nezakonitostima da javno istupe i iznesu dokaze koji mogu da dovedu do krivične odgovornosti korumpirane elite na vlasti.

Pogledaj Rešenje o odbacivanju zahteva za izdavanje građevinske dozvole za staničnu zgradu na Prokopu.

Pročitaj i ovo:

SNS korupcija još jednom dovela do nesreće

Povodom incidenta koji se dogodio juče na liniji 50, u kojem je putnica zadobila ozbiljne povrede nakon što je ispala iz autobusa u pokretu, Zeleno-levi front izražava duboku zabrinutost zbog nebezbednosti u javnom prevozu u Beogradu. Ova nesreća je još jedan u nizu pokazatelja kako korupcija i prepuštanje linija privatnicima i ortačkim kompanijama može dovesti do potencijalno fatalnih ishoda.