Leva obala Dunava je nedavno na linijama 100 i liniji 96 dobila privatnog prevoznika, ASP Strelu. Ono što je za pohvalu su noviji, udobniji i čistiji autobusi, koji su pritom i manje bučni od GSP-ovih.

Međutim, Zeleno-levi front postavlja sledeće pitanje: zašto GSP nije mogao da dobije nove autobuse, kada već imamo sve kapacitete: ljudske, tehničke, organizacione i prostorne, da te autobuse garažiramo i održavamo? Nije li logičnije i jeftinije da u tom slučaju grad Beograd sam obavlja ovu uslugu, umesto da je ustupa privatniku?

Da li trenutna gradska vlast u GSP nije mogla da uvede disciplinu, ili joj je preko privatnih prevoznika lakše da uzme svoj deo “kolača”, nikad nećemo znati, ali zdrava logika navodi na razmišljenje u pravcu opravdanosti izmeštanja ove usluge u ruke privatnih prevoznika.

Kao stanovnik leve obale Dunava, odnosno naselja Borča, ne mogu da se ne radujem novim udobnijima autobusima i autobuskim linijama, ali postavljam i objektivno pitanje, šta će biti kad flota privatnih prevoznika počne da propada, i koliko će oni biti motivisani da je obnavljaju i koliko će grad to moće da uslovljava i kontroliše?

Ono što je za početak već frustrirajuće je nedostatak gps lokatora u autobusima prevoznika ASP Strela. Građani leve obale ne mogu da vide kada autobus dolazi, ni na aplikaciji, ali ni na panelima koje je grad postavio. Iako je ovo bila obaveza privatnih prevoznika od početka uvođenja u posao, pomaka za krajnje jednostavnu intervenciju i dalje nema. Do rešenja, ostaje nam da gledamo u pasulj kada će se autobus pojaviti.

Autor je koordinator grupe za saobraćaj ZLF, stanovnik naselja Borča Zoran Bukvić

Pročitaj i ovo: