Ovih dana, u medijima su se mogle čuti izjave vd. Gradskog Sekretara za Saobraćaj gospodina Bojana Bovana da bi međugradski autobuski saobraćaj preko Gazele trebalo ukinuti, a autobuse poslati da na novu autobusku stanicu  na  Novom Beogradu idu preko beogradske obilaznice. Gospodin Bovan je ovo ustvrdio na osnovu  istraživanja koja kažu da tranzitni međugradski saobraćaj preko Gazele treba preusmeriti na obilaznicu oko Beograda, i po njemu je potpuno  logično i da se međugradski autobusi tom istom obilaznicom vode do Novog Beograda odakle bi putnici sa juga Srbije dalje nastavljali svoje putovanje po Beogradu. Takođe, u svojoj izjavi on  tvrdi da će se na taj način smanjiti i gradske gužve, jer se taj međugradski autobuski saobraćaj “preliva” na okolnu saobraćajnu  mrežu i tako stvara saobraćajno zagušenje.

Ruku na srce,slično istraživanje postoji, ali ono nije imalo za cilj da ukaže da treba da se smanji saobraćaj međugradskih autobusa koji prelaze most Gazelu, već prvenstveno privatnih vozila  koja prelaze Gazelu, a nemaju za cilj centar Beograda. I svako ko sedi u fotelji gradskog Sekretara za saobraćaj bi morao da zna tu činjenicu, i da je cilj svakog saobraćajnog sistema da se prednost da javnom prevozu, jer on zapravo rasterećuje gradove i smanjuje gužve koje dominantno stvaraju privatni automobili, jer zauzimaju najviše prostora. Čak i nekom ko nije saobraćajni stručnjak jasno je da kad pogleda most Gazela u špicu, on nije zakrčen sa autobusima, već sa automobilima.

Gradski Sekretar za saobraćaj bi ovakvu stvar morao da zna. Svaki putnik sa juga Srbije kome je omogućeno da komforno stigne do centra Beograda i da mu bude omogućeno presedanje na sistem beogradskog javnog prevoza je jedan putnik u automobilu manje, koji bi stvarao gužvu u našoj prestonici. Predloženim rešenjem korišćenja obilaznice za međugradski autobuski prevoz, takav putnihk bi bio kažnjen sa još najmanje sat vremena putovanja oko Beograda i do krajnje destinacije, što bi bio razlog više da se sledeći put u Beograd uputi kolima, i napravi još veću saobraćajnu gužvu.

Dodatno, grad od gužvi rasterećuju i saobraćajnice kao što su unutrašnji magistralni prsten i spoljna magistralna tangenta, koje bi oko centralnog jezgra grada vodile saobraćaj kome centar grada nije krajnji cilj. Te projekte naprednjačka vlast odavno ne spominje, a planovi za njihovo sprovođenje stoje u fiokama gradskih sekretarijata i direkcija.

I da ironija  bude veća, gospodin Bovan pominje kako će sa nove stanice za autobuse sa juga Srbije koja se planira kod Autokomande  ići specijalni javni prevoz do Slavije. Kada pogledamo ono šta sada imaju, na taj način putnici sa juga spadaju sa konja na magarca. Na Autokomandi oni već  mogu da biraju da li će da idu na Bgvoz, tramvajske ili  autobuske linije koji ih voze ka svim beogradskim predgrađima. Potpuno je suludo upućivati ih samo na Slaviju, ako tamo nemaju nikakvog posla. A pogotovo jer na već postojećem stajalištu međugradskih autobusa  kod Autokomande imaju bar 10 linija javnog prevoza koje voze ka Slaviji, maltene na svaki minut. Logičnije rešenje bi bilo da se pasarelom premosti autoput i da se putnicima olakša prelazak do već postojećih stajališta javnog prevoza koje i sad koriste.

Sadašnja pozicija stajališta kod Autokomande je najlogičnija, jer putniku nudi i vezu sa Prokopom, blizu je Kliničkog centra i čvorišta javnog prevoza i bilo bi potpuno besmisleno da se to stajalište ukida, a i da se međugradskom autobuskom prevozu zabrani prelazak preko Gazele. Zeleno levi front predlaže da se umesto ukidanja prelaska međugradskih autobuskih linija preko Gazele vozači automobila putem displeja bolje informišu o vremenu potrebnom da prođu kroz Beograd obilaznicom u odnosu na trasu preko Gazele  i da se signalizacijom usmeravaju na obilaznicu, ukoliko im cilj putovanja nije Beograd. Na taj način će se postići veće ušteda u vremenu i smanjiti gradske gužve.

Takođe, kao način za smanjenje gužvi  predlažemo i da se bivši autoput kroz centar Beograda bolje iskoristi po pitanju javnog prevoza kome je potrebno dati prednost u vidu žutih traka, tamo gde je to moguće izvesti i gde bi doprinelo povećanju broja putnika koji javnim prevozom prelaze Gazelu na dnevnom nivou.

Pročitaj i ovo: