Zeleno-levi front / Ne davimo Beograd predlaže da se na najopterećenijim deonicama bivšeg auto-puta, obeleže žute trake za javni prevoz i taksi vozila, tako što će se iskoristiti nekadašnje zaustavne trake.
Mogućnost za uvođenje žutih traka, otvara procena da bi se skretanjem tranzitnog saobraćaja na obilaznicu ka Bubanj potoku, saobraćaj kroz grad preko bivšeg auto-puta smanjio za najmanje 10 %.
Predlažemo da se isto uradi i na mostu Gazela, tako što će se krajnje desne trake pretvoriti u žute trake za javni prevoz i taksi vozila. Prema analizama Sekretarijata za javni prevoz, jedna od najopterećenjiji deonica u gradu je upravo na potezu od Sava Centra do Autokomande, sa oko 4000 putnika na sat, kada je u pitanju javni prevoz, dok se deonicom u vršnom satu preveze 5600 vozila.
“Postoji ogromna disproporcija u prostoru koji zauzima 4000 putnika u javnom prevozu i taj isti broj putnika u privatnim vozilima koja prelaze most. Da bi se deonica učinila protočnijom, potrebno je povećati broj putnika u autobusima gradskog prevoza, i smanjiti broj privatnih automobila koji most prelaze u vršnom satu, a to se može izvesti samo uvođenjem nezavisnih traka za javni prevoz”, kaže Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levi front.
Ovaj potez je neophodan kako bi se poboljšala tačnost i povećala prosečna brzina javnog prevoza, kojim se obavi skoro 50 % dnevnih gradskih putovanja. Sa druge strane, ukoliko se grad Beograd odluči da se auto-put pretvori u tipičnu gradsku saobraćajnicu, kroz koju će automobili moći da se kreću svim saobraćajnim trakama uključujući i bivšu zaustavnu, to je put u saobraćajnu katastrofu od koje grad neće moći da se oporavi. Saobraćajno pravilo indukovane potražnje kaže da neselektivno povećavanje kapaciteta saobraćajnice samo povećava broj automobila koji će preći most, dok gužve ostaju iste. Primer za to je most Gazela, koji je 5 puta premašio kapacitet vozila za koji je za njega predviđen kad je građen.
Zeleno-levi front predlaže i da se poveća broj autobusa na deonicama koje saobraćaju bivšim autoputem i da se na taj način građanima ponudi alternativa da bi za manje od 30 minuta stigli do kuće do željene destinacije. Plan ZLF “Od kuće do posla za 30 minuta” pogledajte na: https://nedavimobeograd.rs/javni-prevoz/
Pročitaj i ovo:
ZLF Savski venac: SNS-SPS vlast nije smela da se izjasni na sednici skupštine o predlozima opozicije da se zaštite Beogradski sajam i Generalštab
Na inicijativu Zeleno-levog fronta odbornici i odbornice opozicione liste „Biramo Savski venac“ su uputili predloge odluka o zaštiti Beogradskog sajma i Generalštaba koji su uvršteni u dnevni red sednice Skupštine opštine Savski venac održane 26. decembra.
Odbornici SNS na Vračaru napustili skupštinsku salu tokom minuta ćutanja za žrtve u Novom Sadu
Na jučerašnje održanoj 4. sednici Skupštine Gradske opštine Vračar, odbornici i odbornice opozicije su petnaestominutnom tišinom odali poštu za 15 žrtava tragedije u Novom Sadu. Time su podržali studente i srednjškolce u njihovoj solidarnoj borbi za odgovornost povodom ovog zločina, kao i za bolju i drugačiju budućnost Srbije.
Odluka o Šapića o ukidanju trolejbusa je nestručna i besmislena
Odluka gradske vlasti o ukidanju trolejbusa, ponovo pokazuje katastrofalno neznanje gradonačelnika Aleksandra Šapića, koji odluke očigledno donosi prema sopstvenom nahođenju i bez konsultacije sa strukom.