U poslednjem poduhvatu favorizovanja automobilskog saobraćaja, na uštb svih drugih rešenja kojima bi se smanjile saobraćajne gužve i poboljšao kvalitet života u Beogradu, gradonačelnik Beograda je odlučio da se proširi Bulevar Zorana Đinđića uzimanjem prostora od razdelnog zelenog ostrva, čime će ovaj bulevar dobiti tri, umesto dve saobraćajne trake po smeru.
Uprkos tome što Bulevar Zorana Đinđića nije prometan i kroz njega prolaze dve linije gradskog saobraćaja, rešenja poput novog mosta preko Save, kao i tunela u njegovom nastavku se ne razmatraju, a građevinske mašine su tokom vikenda krenule u uništavanje zelenog ostrva i širenje bulevara za privatne automobile.
“Umesto ozbiljnog rešavanja problema saobraćajnih gužvi, kroz poboljšanje javnog prevoza, širenje šinskih sistema, kao i promocijom alternativnih vidova održive mobilnosti i pešačenja, vlast SNS-a i SPS-a kontinuirano donosi odluke štetne po građanke i građane Beograda. Bulevar Zorana Đinđića je jedan u nizu primera gde dodavanje još traka za motorni saobraćaj neće rešiti problem saobraćajnih gužvi, već uvećati broj automobila u ovom delu Beograda”, kaže Dobrica Veselinović, gradski odbornik.
“U saobraćajnoj struci se pojava većeg broja automobila koji dolaze sa širenjem ulica i bulevara naziva “indukovana potražnja”, jer je rezultat tog proširivanja kapaciteta saobraćajnice za privatne automobile samo uvećavanje broja onih koji tu saobraćajnicu koriste za automobilski saobraćaj, što vodi ka tome da su gužve još veće, kao i buka i zagađenje, dok je bezbednost manja”, navodi Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levi front / Ne davimo Beograd.
“Na ovo treba dodati i efekat toplotnih ostrva, kao i uticaj preteranog zagrevanja grada tokom letnjih meseci, jer upravo zbog preteranog asfaltiranja imamo negativan efekat ne termalni komfor građana”, dodaje Bukvić.
Plan Zeleno-levog fronta / Ne davimo Beograd “Od kuće do posla za 30 minuta” predviđa optimizaciju javnog prevoza kroz širenje mreže žutih traka za javni gradski prevoz, kako bi najveći broj Beograđana do željene destinacije mogao da stigne za najviše 30 minuta.
Celokupni plan možete videti na: nedavimobeograd.rs/javni-prevoz/
Pročitaj i ovo:
Lazović: Sve predate liste „Biramo“ su valjane, podnećemo žalbe Višem sudu
Kopredsednik Zeleno-levog fronta, Radomir Lazović izjavio je da svi kandidati na listama koalicije "Biramo" u svim opštinama i gradovima u kojima se ta koalicija kandidovala, imaju pravo da budu birani na listama na kojima su se kandidovali.
Zrenjanin protiv nasilja-Biramo Zrenjanin: Izborima ćemo upoznati sugrađane da postoji alternativa
Senka Jankov iz koalicije Zrenjanin protiv nasilja – Biramo Zrenjanin rekla je gostujući u Marker razgovoru da razlog zašto opozicija u Zrenjaninu ide u dve kolone na izbore koji se održavaju 2. juna jeste, jer je, kako kaže, došlo do razilaženja u načinu na koji će prići građanima, međutim dodaje da i dalje postoji želja za saradnjom. Kaže i da se nada da će u 20 dana koliko je ostalo do izbora uspeti da upoznaju sugrađane sa tim da, kako kaže, postoji alternativa.
Veselinović i poslanici prekinuli kampanju da bi obišli deponiju koja danima gori i truje Užice
„Prekinuli smo kampanju u Beogradu jer moramo biti uz građane Užica u ovo trenutku. Situacija je zaista loša. Kada je gorela deponija u Vinči iz iskustva možemo da kažemo da je odgovor vlasti bio isti kao što mogli da vidimo da je bio odgovor ovde u Užicu, ignorisanje problema i ćutanje“, naglasio je Veselinović.