Privremenom obustavom saobraćaja na međunarodnoj železničkoj liniji Beograd – Bar, Beograd je izgubio svako železničku poveznicu sa drugim državama Balkana.
Ne davimo Beograd ukazuje da na to da se uporedo sa uništavanjem međunarodne železnice, dešava se i devastacija lokalne železnice u Srbiji. Dok se Srpska napredna stranka hvali ulaganjem u železnicu i renoviranjem 75 kilometara pruge između Beograda i Novog Sada, situacija sa železnicama je sve gora.
Podsećamo da su vozovi nekada išli iz Beograda do Beča, Praga, Ljubljane, Sarajeva, Zagreba, Budimpešte, Temišvara, Istanbula, Sofije, Soluna, Skopja i drugih evropskih gradova. Danas, zahvaljujući lošem upravljanju i nesposobnosti vladajuće stranke, Beograd nema železničku vezu sa regionom. Sa druge strane, jedina trenutno aktivna međunarodna železnička linija u Srbiji povezuje Dimitrovgrad i Sofiju, i saobraća jednom dnevno.
„U Zapadnoj Evropi, brzi vozovi su efikasniji vid transporta od aviona, kada se uzmu u obzir relacije do 400 km”, kaže Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Ne davimo Beograd. „Kombinacijom brzih vozova i parkirališta po obodu grada, kao i intermodalnom integracijom vozova sa gradskim javnim prevozom i sistemima javnih bicikala, može se parirati privatnom automobilu kao dominantnom vidu transporta za duže relacije između gradova. Vozovi su udobniji za putovanje, u njima možete čitati i raditi, što je u autobusima i automobilima teže zamisliti zbog buke i vibracija”, dodao je Bukvić.
Železnica je ekološki najodrživiji način transporta, a uz ulaganja može da postane i najbrži. Umesto da se razvija regionalna povezanost i mobilnost ljudi i robe, Srbija se sve više izoluje od najbližih suseda. Kako bi se izgradio ovakav regionalni sistem železnice potrebna je saradnja i otvaranje, umesto izolovanja.
Pokret Ne davimo Beograd ima plan za revitalizaciju i razvoj regionalnog sistema železnice kojim bi se povezali svi regionalni centri, a lokalnom železnicom bi ti centri bili povezani sa manjim mestima.
Pročitaj i ovo:
Nedopustivo zastrašivanje odbornice u Skupštini grada Pančeva
Opoziciona odbornica, Tamara Maksić, koja je i članica Predsedništva ZLF, doživela je višečasovno nasilje i omalovažavanje na sednici Skupštine grada Pančeva sa ciljem njenog ućutkivanja, zastrašivanja i povlačenja iz političke borbe. Ovo nije prvi put da odbornici većine iz Pančeva - muškarci - izlažu Tamaru Maksić nasilju i brutalnim uvredama, što osim što dokazuje negovanje mizogine političke kulture, jasno ukazuje i na to da SNS podržava zatrašivanje, ućutkivanje i delegitimizaciju kao strategiju tretmana žena u javnom životu.
Lazović: U EU smo i političke neistomišljenike upozorili da je Vučić ubica demokratije u Srbiji
Kopredsednik Zeleno-levog fronta Radomir Lazović izjavio je da iz Evrope stižu lepe vesti u vezi sa Srbijom, navodeći da se o prestanku pružanja dalje podrške režimu Aleksandra Vučića sada govori i među evropskim konzervativcima, koji su do sada bili politički kišobran Vučiću, ali i u vezi sa litijumom i zaustavljanjem tih projekata.
ZLF i PSG: Nikodijević ima rok od 15 dana da pokrene inicijativu o razrešenju Šapića
Šefica odborničke grupe Zeleno-levog fronta i Pokreta slobodnih građana u Skupštini Beograda Natalija Stojmenović izjavila je da predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević ima rok od 15 dana da pokrene inicijativu i zakaže sednicu o razrešenju gradonačelnika Aleksandra Šapića.