Iako veliki broj ljudi svaki dan putuje na potezu Beograd – Pančevo, već deset godina ne postoji železnički putnički saobraćaj na ovoj relaciji zbog nepostojanja političke volje. Ne davimo Beograd poziva Grad Beograd da omogući građanima ovaj vid održivog, boljeg i efikasnijeg vida prevoza, jer bi njegovim uspostavljanjem, svi imali višestruke koristi.
Produžavanje BG voza do Pančeva smanjilo bi intenzitet automobilskog i autobuskog saobraćaja, pogotovo u špicu, čime bi se smanjile gužve na preopterećenom Pančevačkom mostu, zagađenje vazduha bi bilo manje, a vreme putovanja bi značajno bilo skraćeno.
Nedavno povećane cena karata lokalnog autoprevoznika dodatno opterećuju džepove građana, a naročito studenata, koji su svoje nezadovoljstvo i iskazali na protestu. Niže cene karata koje bi nudio BG voz preorijentisale bi i veliki broj građana koji rade u Beogradu, odnosno u Pančevu da ga koriste, što bi samim tim povećalo prihode samom Gradu Beogradu i omogućilo održavanje železnice.
“Energetska i klimatska kriza širom sveta pokazala je da moramo da menjamo navike i pronalazimo efikasnije modele kretanja, pogotovu u gradovima. Širom Evrope pokrenuti su veliki projekti širenja železničkih mreža, programi jeftinih karata za vozove, pa je tako u Nemačkoj tokom letnjih meseci promotivna mesečna karta za sve videove javnog prevoza bila samo 9 evra. Grad Beč svojim građanima nudi godišnju kartu za javni prevoz od 365 evra, što je nešto malo skuplje od godišnjeg iznosa koji Beograđani moraju da izdvoje na javni prevoz, dok je kvalitet prevoza neuporedivo bolji”, izjavio je Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj pokreta Ne davimo Beograd i dodao da bi za mnoge građane BG voz bi bio alternativa i privatnom automobilu zbog veće pouzdanosti i tačnosti, jer voz nije zavistan od saobraćajne mreže i ne bi se zaglavljivao u gradskim gužvama.
Produžavanje BG voza do Pančeva samo je jedno u nizu rešenja koje ima Ne davimo Beograd kako bi građanima i građankama omogućili da za 30 minuta stignu od kuće do posla, omogućili da se sve više koristi javni prevoz, a sve manje upotrebljavaju privatni automobili. To stanje je moguće postići pametnijom upotrebom onoga što imamo i vizijom grada u kome će kretanje građana biti lako, brzo i zdravo.
Pročitaj i ovo:
Biljana Đorđević za Novu: Evropska komisija može i mora da osudi represiju nad građanima u Srbiji
“S obzirom na to da su na okruglom stolu u Strazburu usvojeni zajednički zaključci koji najavljuju veću aktivnost najpre Evropskog parlamenta, verujem da je iz straha od toga da bi EU mogla da stane na stranu građana Srbije, Laki postao malo nervozan. Tako se pojavila ruska služba da optuži EU, pokuša da je odvrati od toga da stane uz sopstvene principe i unapred ocrni obeležavanje godišnjice pada nadstrešnice”, kaže u intervjuu za Novu Biljana Đorđević iz Zeleno levog fronta.
Veselinović za Peščanik: Ako je patriotizam ljubav prema domovini, zašto bi bila nasilna?
Iznenadni huk aviona, drobljenje asfalta pod gusenicama tenkova i onaj težak miris izduvnih gasova dok stari dizel motori sagorevaju gomile ulja pomešanog sa naftom i ispunjavaju vazduh oblacima dima. Gde god skrenete pogled, vide se maskirnim bojama sveže ofarbana vojna vozila koje se vrte oko Ušća, Palate Srbija, da ne kažem SIV-a, i pohlepom srušenog hotela „Jugoslavija“.
Lazović: Expo 2027 je šema za preusmeravanje novca privatnim firmama bliskim SNS
Kopredsednik Zeleno-levog fronta (ZLF) Radomir Lazović ocenio je danas da je projekat "Expo 2027" šema za preusmeravanje novca privatnim firmama, bliskim Srpskoj naprednoj stranci (SNS), a ne globalna izložba posvećena inovacijama i napretku.