Dobrica Veselinović, kandidat za gradonačelnika Beograda, poziva Aleksandra Šapića, da umesto praznih reči o unapređenju javnog prevoza, objasni šta je to sprečavalo SNS da do sada reši problem saobraćajnih kolapsa u Beogradu. Svi mi svakodnevno snosimo posledice katastrofalnog upravljanja GSP-om koje je dovelo do toga da nam je javni prevoz na izdisaju.
“Zbog nedostatka alternative kretanju kroz grad u vidu javnog prevoza ljudi se kreću privatnim automobilima,” kaže Dobrica Veselinović, kandidat za gradonačelnika ispred Ne davimo Beograd i koalicije “MORAMO za dobar grad”.
Efikasan i kvalitetan javni prevoz je uslov uspešnog funkcionisanja velikih gradova ali i važan segment zaštite životne sredine i bezbednosti. U Beogradu se na gradski prevoz troši nešto manje od 30% ukupnog budžeta. Veselinović nudi konkretan plan za rešavanje ovog problema:
“Plan pokreta Ne davimo Beograd i koalicije “MORAMO za dobar grad” je da uloži u javni prevoz, da obezbedi efikasan i održiv javni prevoz kako bi se ponudila alternativa privatnim automobilima, a pored toga da uloži u javne garaže i širenje zone parkiranja kako bi se ljudi imali gde parkirati.”
On dodaje da je “plan za dobar grad je plan prema kome se krećemo za 30 minuta od kuće do posla javnim prevozom.”
MORAMO ima plan kako da reši saobraćajne gužve u Beogradu
“Moramo rešiti problem saobraćajne gužve u Beogradu tako što ćemo optimizovati javni prevoz tako da on postane efikasan, održiv i zelen. Uvođenjem tri brze linije BG voza, autobusa i tramvaja, obezbedićemo da putovanje od kuće do posla bude do 30 minuta. Ukinućemo tarifni sistem i obezbediti da se na teritoriji celog grada vozimo po istoj ceni. Ukinućemo plaćanje noćnog prevoza i ubaciti ga u tarifni sistem koji već postoji.” – poručio je Dobrica Veselinović, kandidat za gradonačelnika pokreta Ne davimo Beograd i koalicije MORAMO.
Koalicija “MORAMO” u svom programu za dobar grad navodi da će uvesti javni prevoza koji će biti dostupan svima, izgraditi metro po meri građana, učiniti da trotoari i raskrsnice postanu prohodni, organizovati bolji parking, prošititi mrežu biciklističkih staza i obezbediti da saobraćaj u prestonici bude bezbedan.
Ono što je sada praksa koju je SNS sprovodio dovelo je do masovnog odliva vozača u inostranstvo zbog malih plata i prekovremenog rada, izvlačenja novca kroz nameštene poslove održavanja voznog parka, a koje može da obavlja i sam GS. zatim do odlivanja profita od naplate karata u privatne ruke Bus Plusu, sa kojim je čak i produžen ugovor za narednih 13 godina, a važan faktor je i skupa cena mesečne i dnevne karte, koja je u odnosu na prosečnu zaradu građana, među najvećim u Evropi.
Sa ovakvom praksom se mora odmah prestati, a izbori 3. aprila su prava prilika za to.
Pročitaj i ovo:
Lazović: EU i OEBS menjaju odnos prema vlastima u Srbiji, pritisak javnosti neophodan kako bi novi REM zaista bio nezavistan
Kopredsednik Zeleno-levog fronta i član odbora za kulturu i informisanje Radomir Lazović rekao je za N1 kako je siguran da je na vlast izvršen pritisak od strane OEBS-a ili predstavnika Evropske unije, te da se oni sada "bore da ostvare kontrolu nad REM-om".
Đorđević: Zakon o izvršenju i obezbeđenju neće rešiti problem beskućništva
U raspravi o izmenama Zakona o izvršenju i obezbeđenju, Biljana Đorđević je predstavila brojne mane predloženog rešenja i ukazala na mogućnosti da se zakon popravi. Po njenim rečima, dopune zakona ne štite pravo na dom i predstavljaju „jeftin politički marketing“.
Širenje Beograda na vodi: “Novim planom Beograd postaje grad bez vazduha”
Beogradski sajam, Terazijska terasa i deo prostora na levoj obali Save na Novom Beogradu postaju deo "Beograda na vodi", čija se površina time praktično duplira. Milica Baltić u izjavi za N1 kaže da će nastavak gradnje doneti i tone i tone betona i stakla, kojima bi glavni grad Srbije postao praktično nenastanjiv.