Поводом изјава градоначелника Синише Малог о почетку изградње прве линије метроа, иницијатива Не давимо Београд обавештава јавност да ће се оштро супротставити махинацијама са трасом метроа. Наиме, уместо да метро буде решење за највећи број грађана Београда, Синиша Мали најављује промену приоритета у изградњи прве линије метроа и уместо трасе Земун-Устаничка, приоритет даје траси од празног Макишког поља до празне Аде Хује, а преко будућег „Београда на води“!

Овакви планови имаће огромне штетне последице по финансије и будућност града. Метро мора бити решење за превоз великог броја грађана и грађанки Београда, а не начин да се јавним средствима обезбеди већа зарада подобним инвеститорима који треба да граде на његовим почетним станицама. Ове три тачке, Макишко Поље, Ада Хуја и Београд на води, данас нису повезане метроом, али их повезују друге карактеристике – у овим зонама не живи нико, а све три представљају места очигледног угрожавања јавног интереса и узурпације јавног добра зарад дилова са ортацима блиским власти.

Иницијатива Не давимо Београд је реаговала већ на првом кораку и у октобру 2017. године, при раном јавном увиду у Измене и допуне регионалног просторног плана административног подручја града Београда поднела примедбе које је у форми петиције потписало скоро 700 грађана. Истовремено је и стручна јавност јасно је рекла да се махинације са трасама метроа врше на штету грађана и јавног интереса.

Неизграђени метро не сме бити изговор ни за лош јавни превоз. Наш план показује да је увођењем 3 брзе линије аутобуса, 3 брзе линије трамваја и 3 линије БГ воза могуће скратити време путовања од куће до посла на највише 30 минута. Кроз бољу организацију траса јавног превоза, користећи постојећу инфраструктуру БГ воза, ширењем мреже жутих линија, квалитет живота може бити унапређен за скоро 50% Београђана који свакодневно користе јавни превоз. Са овим планом као делом изборног програма излазимо и на изборе 4. марта.

Уласком у Градску скупштину спречићемо даље манипулације са трасама метроа, као и друге узурпације јавних средстава и накарадно планирање града за потребе инвеститора блиских власти.

Не давимо Београд!