Ukidanje sistema BusPlus, odnosno vraćanje naplate javnog prevoza u nadležnost Grada, reintegracija noćnog prevoza u tarifni sistem i prilagođavanje cene karata materijalnim mogućnostima građana jedni su od prioriteta inicijative Ne davimo Beograd o kojima smo pričali sa građanima na jednoj od najopterećenijih okretnica javnog prevoza, Zelenom vencu.

Razgovarali smo sa putnicima i putnicama o problemima koje su zbog načina na koji je organizovan sam prevoz, ali i sistem njegove naplate, primorani da proživljavaju svakodnevno. Predstavili smo i
viziju o kompletnoj izmeni funkcionisanja Gradskog saobraćajnog preduzeća koju nudi program Inicijative.

Zbog ugovora o javno-privatnom partnerstvu između GSP-a i Apexa štetu snosi ne samo javno preduzeće vitalno po svakodnevne aktivnosti stanovnika i stanovnica Beograda, već i sami korisnici javnog prevoza. Sistem naplate, stvoren kako bi pogodovao privatnom interesu izbija iz ruku građana i građanki kontrolu nad time kolika će cena karte biti i kako će se naplata sprovoditi. To dovodi do prekomernog poskupljenja cene prevoza u gradu i veću sklonost ka kršenju propisa od strane kontrole. Takve mere su vođene idejom o tome da se sastavni deo jednog javnog preduzeća mora održavati profitabilnim. Mi smatramo da javna dobra i javne usluge ne smeju biti predmet tržišnih špekulacija i moraju biti u vlasništvu i pod kontrolom građana i građanki.

U skladu sa tim, Inicijativa Ne davimo Beograd u svom programu nudi reintegraciju sistema naplate javnog prevoza i prilagođavanje cene karata materijalnim mogućnostima ljudi. Mi nećemo da produžujemo
ugovor sa Apexom koji šteti javnom interesu, kvalitetu usluga koje GSP pruža i otežava ionako prekomeran posao zaposlenih u tom preduzeću.

Više o programu Inicijative u domenu saobraćaja pročitajte ovde, a o našem planu “30 minuta od kuće do posla” ovde.