Укидање система БусПлус, односно враћање наплате јавног превоза у надлежност Града, реинтеграција ноћног превоза у тарифни систем и прилагођавање цене карата материјалним могућностима грађана једни су од приоритета иницијативе Не давимо Београд о којима смо причали са грађанима на једној од најоптерећенијих окретница јавног превоза, Зеленом венцу.

Разговарали смо са путницима и путницама о проблемима које су због начина на који је организован сам превоз, али и систем његове наплате, приморани да проживљавају свакодневно. Представили смо и
визију о комплетној измени функционисања Градског саобраћајног предузећа коју нуди програм Иницијативе.

Због уговора о јавно-приватном партнерству између ГСП-а и Апеxа штету сноси не само јавно предузеће витално по свакодневне активности становника и становница Београда, већ и сами корисници јавног превоза. Систем наплате, створен како би погодовао приватном интересу избија из руку грађана и грађанки контролу над тиме колика ће цена карте бити и како ће се наплата спроводити. То доводи до прекомерног поскупљења цене превоза у граду и већу склоност ка кршењу прописа од стране контроле. Такве мере су вођене идејом о томе да се саставни део једног јавног предузећа мора одржавати профитабилним. Ми сматрамо да јавна добра и јавне услуге не смеју бити предмет тржишних шпекулација и морају бити у власништву и под контролом грађана и грађанки.

У складу са тим, Иницијатива Не давимо Београд у свом програму нуди реинтеграцију система наплате јавног превоза и прилагођавање цене карата материјалним могућностима људи. Ми нећемо да продужујемо
уговор са Апеxом који штети јавном интересу, квалитету услуга које ГСП пружа и отежава ионако прекомеран посао запослених у том предузећу.

Више о програму Иницијативе у домену саобраћаја прочитајте овде, а о нашем плану “30 минута од куће до посла” овде.