Kako Alekandar Šapić zamišlja bavljenje saobraćajem i parkiranjem u dvomilionskom gradu? U stilu Gangule, lika koga je Šapić glumio u filmu “Kad porastam biću Kengur”, Šapić izjavljuje kako bi asfaltirao “neuređene” zelene površine i njima napravio parkinge.
Šapić ne pokazuje razumevanje da nekontrolisana izgradnja parkinga generiše saobraćaj i da se tako zakrčuju mostovi, tuneli i raskrsnice. Šapić pokazuje i neznanje po pitanju klimatskih promena, jer se zbog uništavanja zelenih površina i asfaltiranja grad leti usija zbog stvaranja asfaltnih toplotnih ostrva. Povećava se efekat staklene bašte, zagađenje i buka. Kod građana se sa povećanjem broja parkinga stvara navika da putuju kolima što opet generiše dodatnu potražnju i seljenje kompanija u delove grada sa više parkinga. I to nas opet vraća na početak začaranog kruga, gde nam ponovo nedostaju parkinzi, a građani su ponovo nezadovoljni.
Cena svega toga je da 50 % građana Beograda koji svakodnevno putuju javnim prevozom ostanu zaglavljeni u beskrajnim kolonama automobila koje je Šapić i SNS svojom neodgovornom saobraćajnom politikom navukao na ulicu, i da Beograđani ostanu bez dragocenog zelenila.
Koalicija Moramo nudi odgovorniju saobraćajnu politiku, mi ćemo javne garaže graditi ispod zemlje, oslobodićemo trotoare od parkiranih automobila, sačuvaćemo zelene površine i unaprediti javni prevoz, pešački i biciklistički saobraćaj, tako da budu alternativa privatnom automobilu.
Proširićemo mrežu žutih traka, daćemo prednost javnom prevozu u raskrsnicama, uvešćemo tri brze linije autobusa, tramvaja i tri linije BG voza. Bg voz ćemo produžiti do Pančeva da bismo rasteretili saobraćaj na Pančevačkom mostu. Izgradićemo parkirališta po obodu grada i na čvorištima javnog prevoza, tako da građani tamo ostave svoje automobile i besplatno nastave javnim prevozom do centra grada. Izgradićemo metro po meri građana koji povezuje glavnu železničku stanicu, stanice Bg voza, škole, fakultete, Klinički centar. Novac od naplate parkinga ulagaćemo u podzemne garaže i unapređenje javnog prevoza i održive urbane mobilnosti.
Samo na ovaj način se može postići da se građani od kuće do posla kreću za manje od 30 minuta, što je plan kolaicije Moramo za Beograd.
MORAMO ima plan kako da reši saobraćajne gužve u Beogradu
“Moramo rešiti problem saobraćajne gužve u Beogradu tako što ćemo optimizovati javni prevoz tako da on postane efikasan, održiv i zelen. Uvođenjem tri brze linije BG voza, autobusa i tramvaja, obezbedićemo da putovanje od kuće do posla bude do 30 minuta. Ukinućemo tarifni sistem i obezbediti da se na teritoriji celog grada vozimo po istoj ceni. Ukinućemo plaćanje noćnog prevoza i ubaciti ga u tarifni sistem koji već postoji.” – poručio je Dobrica Veselinović, kandidat za gradonačelnika pokreta Ne davimo Beograd i koalicije MORAMO.
Pročitaj i ovo:
Robert Kozma, lični stav: Na dan prosvetnih radnika nema razloga za slavlje
Danas je Dan prosvetnih radnika u Srbiji, ali nastavnice i nastavnici nemaju razloga za slavlje. I tako će biti sve dok koruptivno-kriminalni režim odbija da ih uvaži, sasluša i ispuni zahteve prosvetnih sindikata, a ujedno i da prestane sa praksom zaluđivanja prosvetnih radnika i građana Srbije da u budžetu nema para za povećanje plata i poboljšanje uslova nastavničke profesije.
Zahtevamo zatvaranje Prokopa jer radovi nisu u skladu sa građevinskom dozvolom!
Zeleno-levi front je pozvao da se stanična zgrada glavne železničke stanice u Beogradu, koja nema upotrebnu dozvolu, zatvori za građane dok se ne otklone nedostaci i proveri kvalitet izvedenih radova.
Dvanaest pitanja za premijera: Otvoreno pismo Milošu Vučeviću
Autor je naš Radoje Stefanović, advokat i odbornik u Skupštini opštine Vračar.