Inicijativa Ne davimo Beograd poziva funkcionere GSP-a da umesto rasipanja javnog novca na svoju udobnost i uzimanje u preskupi zakup čak 32 luksuzna automobila, deli sudbinu građana i koristi usluge svog preduzeća, a enormna sredstva od čak 15.000 evra po vozilu, koliko košta trogodišnji zakup, ulože u poboljšanje uslova javnog prevoza. .

Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd je u jednoj od najgorih situacija u svojoj istoriji. Usluge koje pružaju su poražavajuće i ponižavajuće za sve građane/ke Beograda, a finansijski rezultati su katastrofalni.Svedoci smo da Grad Beograd i rukovodstvo GSP-a privatizuje delove poslova ovog važnog gradskog preduzeća kroz davanje najisplativijih linija na potezu 600 i 700 privatnim prevoznicima, imamo problem niske naplate karata, iako se za istu privatnoj kompaniji Bus Plus plaća 8 miliona evra godišnje, vozači im odlaze zbog loših uslova rada i pritiska na sindikalno organizovanje, vozila su u sve lošijem stanju, a usluga sve gora. Zbog nekoordinisanih radova na ulicama, red vožnje je zabranjena reč, a prostor za stajanje u autobusu, trolejbusu ili tramvaju često putnički san.

U situaciji kad ovakve probleme, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić pokušava da prebaci na građane i građanke Beograda, time što će ih primorati da kupuju mesečne karte za prevoz, iako možda koriste sopstvene automobile, bicikle ili dolaze peške na posao, iznajmljivanje luksuznih vozila za potrebe preko trideset ljudi na raznim menadžerskim pozicijama u ovom preduzeću jeste uobičajeno ponašanje gradskih vlasti, kojim oni svaki dan prelaze nove granice nepristojnosti i bahato troše novac građana na sopstvene prohteve.

Zato pozivamo menadžment GSP Beograd da se solidariše sa građanima i građankama ovog grada i da, umesto 32 luksuzna i klimatizovana vozila koja uzimaju na zakup od tri godine za 15.000 evra po vozilu, počnu da koriste usluge GSP “Beograd” i da se na licu mesta uvere u kvalitet usluge i vozila ovog gradskog preduzeća koje propada. Time bi dobili priliku predlože bolja rešenja za sređivanje situacije u javnom saobraćaju grada od milion i po stanovnika. Takođe, u situaciji kad se gradska vlast na sva usta hvali biciklističkim stazama (koje su kriminalne ili iz bizarnih razloga nekad odustanu od njih), voleli bi videti gradski funkcionere koji koriste ovaj vid saobraćaja na poslu, a ne samo za slikanje.

Ovom prilikom podsećamo i na plan za saobraćaj inicijative Ne davimo Beograd pod nazivom “30 minuta od posla do kuće” koji predviđa radikalnu optimizaciju javnog prevoza kroz uvođenje ekspres linija i veću upotrebu žutih traka i davanje priroriteta prolaska vozilima javnog prevoza, za koji verujemo da je jedno od rešenja kako se sistem prevoza u gradu može brzo, jeftino i efikasno podići na zadovoljavajući nivo.