Иницијатива Не давимо Београд позива функционере ГСП-а да уместо расипања јавног новца на своју удобност и узимање у прескупи закуп чак 32 луксузна аутомобила, дели судбину грађана и користи услуге свог предузећа, а енормна средства од чак 15.000 евра по возилу, колико кошта трогодишњи закуп, уложе у побољшање услова јавног превоза. .

Градско саобраћајно предузеће Београд је у једној од најгорих ситуација у својој историји. Услуге које пружају су поражавајуће и понижавајуће за све грађане/ке Београда, а финансијски резултати су катастрофални.Сведоци смо да Град Београд и руководство ГСП-а приватизује делове послова овог важног градског предузећа кроз давање најисплативијих линија на потезу 600 и 700 приватним превозницима, имамо проблем ниске наплате карата, иако се за исту приватној компанији Бус Плус плаћа 8 милиона евра годишње, возачи им одлазе због лоших услова рада и притиска на синдикално организовање, возила су у све лошијем стању, а услуга све гора. Због некоординисаних радова на улицама, ред вожње је забрањена реч, а простор за стајање у аутобусу, тролејбусу или трамвају често путнички сан.

У ситуацији кад овакве проблеме, заменик градоначелника Београда Горан Весић покушава да пребаци на грађане и грађанке Београда, тиме што ће их приморати да купују месечне карте за превоз, иако можда користе сопствене аутомобиле, бицикле или долазе пешке на посао, изнајмљивање луксузних возила за потребе преко тридесет људи на разним менаџерским позицијама у овом предузећу јесте уобичајено понашање градских власти, којим они сваки дан прелазе нове границе непристојности и бахато троше новац грађана на сопствене прохтеве.

Зато позивамо менаџмент ГСП Београд да се солидарише са грађанима и грађанкама овог града и да, уместо 32 луксузна и климатизована возила која узимају на закуп од три године за 15.000 евра по возилу, почну да користе услуге ГСП “Београд” и да се на лицу места увере у квалитет услуге и возила овог градског предузећа које пропада. Тиме би добили прилику предложе боља решења за сређивање ситуације у јавном саобраћају града од милион и по становника. Такође, у ситуацији кад се градска власт на сва уста хвали бициклистичким стазама (које су криминалне или из бизарних разлога некад одустану од њих), волели би видети градски функционере који користе овај вид саобраћаја на послу, а не само за сликање.

Овом приликом подсећамо и на план за саобраћај иницијативе Не давимо Београд под називом “30 минута од посла до куће” који предвиђа радикалну оптимизацију јавног превоза кроз увођење експрес линија и већу употребу жутих трака и давање прироритета проласка возилима јавног превоза, за који верујемо да је једно од решења како се систем превоза у граду може брзо, јефтино и ефикасно подићи на задовољавајући ниво.