НАШ ПЛАН ЗА САОБРАЋАЈ
30 МИНУТА ОД КУЋЕ ДО ПОСЛА

Циљ нашег плана “30 минута од куће до посла” је да повећа коришћење јавног превоза и смањи гужве у саобраћају. План подразумева три потеза: ширење мреже жутих трака, увођење брзих линија и коришћење постојеће инфраструктуре БГ воза. Тиме бисмо унапредили квалитет услуге и живота за скоро 50% Београђана који свакодневно користе јавни превоз.
ЖУТЕ ТРАКЕ
Тренутна мрежа жутих трака није довољно распрострањена, што представља брану за већу брзину а самим тим и ефикасност јавног превоза.
Тренутно стање жутих трака у Београду приказано је на слици:

Оно што ми дајемо као предлог ширења жутих трака приказан је на следећој слици:

Жута трака уз минимум финансијског улагања представља лак начин да се направи сигуран и брз пролазак и кретање кроз град за возила градског превоза и хитних служби (хитна помоћ, ватрогасци, полиција), али и других возила приоритетног пролаза (такси, линијска комби возила јавног превоза).
Приоритетни пролазак линија јавног превоза на раскрсницама и у саобраћајним “уским грлима” био би регулисан путем семафора који неколико секунди пре зеленог светла “отварају” пролаз за возила јавног превоза.
АУТОБУСКИ САОБРАЋАЈ
У овој фази нашег плана подразумевамо увођење три брзе аутобуске линије које би непрекидним коридорима жутих трака повезивале на најфреквентнијим правцима у граду следеће крајеве:
- Земун – Мост на Ади – Баново Брдо
- Карабурму – Центар – Жарково
- Бежанијску косу – Центар – Коњарник
На брзим линијама наизменично би возили и експрес аутобуси који не би стајали на свим станицама, док би у свим аутобусима билаа оспособљена дугмад за сигнализирање потребе за излазом из возила.

ТРАМВАЈСКИ САОБРАЋАЈ
У овој фази план је увођење три нове брзе и поуздане линије трамваја на већ постојећим шинским капацитетима са загарантованим тактом полазака на релацијама:
- Савски блокови – Бањица
- Баново брдо – Звездара
- Центар (линија број 2)

БГ ВОЗ
Постојећи капацитети БГ воза представљају ресурс који је неопходно даље развијати и унапређивати. Наш план подразумева 3 линије БГ воза, на релацијама:
- Батајница – Нови Београд – Вуков споменик – Панчево
- Панчево – Вуков споменик – Раковица – Ресник
- Батајница – Нови Београд – Вуков споменик – Раковица – Ресник
Целокупност плана “Од куће до посла за 30 минута”
Када се три аутобуске, три трамвајске и три линије БГ воза уједине, добијамо план 3 + 3 + 3 = 30 минута од куће до посла!

Консензус око метроа!
Сматрамо да око даљег развоја Београда и метроа мора постојати консензус, који се не сме мењати у наредних неколико деценија.
С тим у вези, наш предлог је “План лепеза”!

Наш план за реформу саобраћаја не гледа само у далеку будућност у којој ће бити изграђен метро него полази од тренутног стања и расположивих ресурса. Наша идеја је да се проблем постепено решава у правцу све већег коришћења јавног превоза и све мање употребе приватних аутомобила ради смањења гужви у граду. План “30 минута од куће до посла” показује да је то стање могуће значајно поправити паметнијом употребом онога што имамо и визијом града у којем ће кретање бити лако, брзо и здраво.